مأموریت و چشم انداز
جایگاه سازی
ارزش های بنیادین
ارزش پیشنهادی
RIYAN mission & vision statement
ریان به عنوان یک برند مورد اطمینان درمانی در زمینه اختلالات گفتار و زبان، در شهر نجف آباد و در غرب اصفهان زیبا، متعهد به ارائه بهترین خدمات ارزیابی، تشخیص و درمان با بهره مندی از یک دهه تجربه اجرایی، دانش کارکنان، منابع و ابزارهای خود است. ریان یک کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی خصوصی است که با تکیه بر مدیریت و پرسنل توانمند به سبب دارا بودن تحصیلات آکادمیک تخصصی، شرکت در کارگاه ها و دوره های آموزشی نوین، خدمات توانبخشی را برای افراد دارای نیازهای ارتباطی در تمامی رده های سنی ارائه می کند. ما در ریان پاسخگوی نیازهای جامعه محلی در فضایی دلسوزانه و دوستانه از طریق همدلی هستیم.
“ کمک به کودکان و بزرگسالان برای برقراری ارتباط با نبض جهان” این ماموریت ما در ریان است. ما با ترسیم چنین ماموریت و رسالتی برای خود و کارکنان توانمندمان، بیش از یک دهه است که خدمات مربوط به گفتار و زبان را ارائه می دهیم و صد ها شخص دارای اختلال را درمان کرده ایم.
“چشم انداز ریان ارائه طیف کاملی از خدمات جامع توانبخشی در محیطی ایمن و تعاملی جهت دستیابی افراد دارای اختلال، به یک زندگی کامل و مستقل در جامعه ای پویا و حمایتگر است” چشم انداز ما از ارزش هایی نشات گرفته که ریشه در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی مان دارد.
RIYAN positioning statement
هدف از جایگاه سازی برای ریان به عنوان یک نام تجاری و تبدیل آن به یک برند مورد اطمینان درمانی “ بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به اختلالات گفتار و زبان از طریق فرآیند درمان، حمایت ومراقبت” است.
“جایگاه ویژه ریان در بازار هدف”
ریان به عنوان یک برند مورد اطمینان درمانی برای بخشی از جامعه محلی در سنین مختلف که در برقراری ارتباط از طریق گفتار و زبان دچار اختلالاتی از جمله اختلالات تلفظی، صوتی، یادگیری، لکنت، آسیب های شنوایی، آفازی، گفتار فلجی، اوتیسم، بلع و… هستند، به شکلی نوآورانه، به روزترین روش ها جهت ارزیابی، تشخیص و درمان این اختلالات برای افزایش مهارت های ارتباط کلامی و غیر کلامی را در کلینیک خصوصی خود و در فضایی کارآمد و مدرن ارائه می دهد.
محصول: به روزترین روش ها جهت ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات گفتار و زبان
بازار هدف: بخشی از جامعه محلی در سنین مختلف که در برقراری ارتباط از طریق گفتار و زبان دچار اختلالاتی هستند
چارچوب رقابتی: افزایش مهارت های ارتباط کلامی و غیر کلامی
RIYAN core values
– توجه به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی
– رعایت ارزش های اخلاقی
– ایمان به قانون و دوری از فساد
– همدلی و توانایی مراقبت از دیگران
– انعطاف پذیری و توانایی مقابله با مشکل
– داشتن روحیه بالای حمایتگری
– تلاش بی وقفه برای بهبود کیفیت مراقبت
– باور به رابطه صادقانه، فروتنانه و صبورانه
– کارفرمایی بر اساس عدالت
– وظیفه شناسی
– توجه به حریم شخصی افراد
– بهره گیری از ایده ها و استعداد ها
– تلاش برای توانمند سازی منابع انسانی از طریق آموزش
– خدمت به ارباب رجوع از طریق برخورد صمیمانه، دلسوزانه و مسئولانه
– توجه همیشگی به خواسته ها و نیازهای مراجعین به عنوان یک اصل
– پاسخگویی صبورانه با رعایت احترام و صداقت
– اعتقاد کامل به مسئولیت پذیری برای بهبود زندگی افراد
WHAT IS value proposition
– چرا مشتری باید برند ما را انتخاب کند؟
– چرا مشتری باید محصول (کالا/خدمات) ما را ترجیح دهد؟
– چرا و بابت چه چیزی مشتری به ما پول می دهد؟
ارزش پیشنهادی به این پرسش ها پاسخ می دهد. در کسب و کارهای درمانی، ارزش پیشنهادی پایه، سلامت افراد است اما درمان و درمانگری یک صنعت محسوب می شود و در کنار دیگر صنایع مانند، فن آوری اطلاعات، خرده فروشی، تولید و… قرار دارد. بنابراین کسب و کارهای درمانی باید بدانند که با چه تصویری مقابل مشتریان خود قرار بگیرند و در واقع چگونه “ارزش پیشنهادی متمایز” خود را ایجاد کنند. در صنعت درمان، ارزش پیشنهادی بسته به نوع مخاطب، برای کسب و کار متغیر است چرا که با 3 دسته مخاطب متفاوت، رو به رو هستند:
1) بیماران 2) پرداخت کنندگان هزینه ها 3) اشخاص همراه
برای بیمار نتیجه درمان و رضایت وی ارشمند است در حالی که برای پرداخت کننده هزینه های درمانی تسهیلات، تخفیف، بیمه و … ارزشمند است و برای اشخاص همراه بیمار، کارایی، توانمندی کارکنان، محیط رفاهی و … ارزشمند است. بنابراین ارزش پیشنهادی کسب و کارهای درمانی بایستی متمایز، واضح، شفاف، سودمند و متمرکز بر یک یا هر 3 دسته مخاطب مورد نظر فوق باشد.
یک ارزش پیشنهادی باید به توصیف مواردی مانند اثربخشی درمانی، مدیرریت علائم، نتایج درمان / راهکارهای مالی، مدیریت هزینه، ابزارهای تسهیلاتی / اماکانات رفاهی و توانمندی کارکنان / بپردازد. “ کمک به والدین برای درمان فرزندان خود به وسیله راهکارهای مالی در فضایی کارآمد و مدرن ”